Dobre zdjęcie to połowa sukcesu

Chcesz coś sprzedać? Pokaż, co masz do zaoferowania! By uwiarygodnić swoją ofertę, koniecznie dodaj do niej kilka zdjęć. Ogłoszenia sprzedaży w dużej mierze opierają się na fotografiach, gdyż nawet doskonały opis nie jest w stanie przekazać rzeczywistego wyglądu telewizora, samochodu, czy butów. Jak więc dobrze zilustrować swoją ofertę? Oto kilka rad.

Przedmiot oferty

Fotografie muszą przedstawiać rzeczywisty stan używanego przedmiotu. Jeśli mimo wszystko opierasz swą ofertę sprzedażową na zdjęciach zapożyczonych od producenta – dodaj także te, który sam zrobiłeś. Tylko w ten sposób Kupujący będzie miał pewność, że nie decyduje się na zakup kota w worku.

Zdjęcia zrobisz szybko zarówno aparatem cyfrowym, jak i telefonem komórkowym, za pomocą którego możesz je przesłać mms-em wprost do formularza dodawania ofert. Pamiętaj, by fotografie były wyraźne – nieostre mogą przyczynić się do wprowadzenia Kupującego w błąd.

Wielkość zdjęć ma znaczenie

Dodając swoją ofertę na Sprzedajemy.pl, warto zwrócić uwagę, by zdjęcia były odpowiedniej wielkości – nie mogą być zbyt duże, gdyż ich ładowanie zajmie dłuższą chwilę (co może zniechęcić Kupujących), ani zbyt małe, ponieważ detale sprzedawanego przedmiotu nie będą wystarczająco widoczne, a tym samym oferta straci na wiarygodności. Jak wszędzie, tak i tutaj receptą na udaną ofertę jest wybór złotego środka, czyli zdjęcia średniej wielkości, które bez problemu załaduje się na stronie i zarazem będzie na tyle duże, by wszystkie szczegóły były należycie widoczne.

Wyeksponuj sprzedawany przedmiot

Kolejnym punktem, o którym trzeba pamiętać, to jasne i jednolite tło zdjęć. Przykładowo, gdy fotografujesz kolorową koszulkę na tle tapety, możesz sobie wyobrazić, że wzór na ściany będzie się ,,gryzł” ze wzorem na ubraniu – warto o tym pamiętać. W tle nie powinny widnieć również żadne dodatkowe przedmioty zmniejszające przejrzystość zdjęcia. W celu lepszej ekspozycji sprzedawanej rzeczy, możesz również skorzystać z jednego z prostych programów graficznych, które pomogą Ci rozjaśnić bądź przyciemnić tło tak, by nie odwracało uwagi od przedmiotu oferty.

Sprzedawaj w kolorze

Bardzo ważną kwestią podczas sprzedaży internetowej jest kolor zdjęcia. Wiadomo, że czarno-biały nie oddaje w pełni cech przedmiotu, a klient przecież ma prawo wiedzieć, jakiej barwy jest kupowana rzecz. Wprawdzie część osób opiera się na zapewnieniach Sprzedającego, ale czy nie lepiej zachęcić klienta do zakupu, pokazując mu kolorowe zdjęcia rzeczy, której już nie potrzebujemy?

Należy pamiętać, by fotografie nie były ani zbyt jasne, ani zbyt ciemne – w tym celu warto zadbać o właściwe oświetlenie.

Przedstaw ofertę z każdej strony

Pamiętaj, by sfotografować swój przedmiot z różnych stron i w kilku ustawieniach. Przykładowo, gdy chcesz szybko sprzedać buty, zrób zdjęcia podeszwy, pięt, nosków, a także tego, jak wygląda w nich stopa i jak buty prezentują się z bliższej i dalszej perspektywy. Dzięki temu klient może zobaczyć, w jakim stanie jest skóra butów oraz jaki jest ich rzeczywisty kolor.

Zdjęcie to obok opisu drugi najważniejszy element oferty. Jest to znak dla klienta, że nie masz nic do ukrycia i uczciwie informujesz o wszystkich wadach i zaletach przedmiotu. Pamiętając o dodaniu fotografii, podnosisz szansę na szybką sprzedaż produktu!

Odpowiedz