Dobry sprzedawca, czyli jaki? Jak znaleźć sprzedawcę/kasjera do swojego sklepu?


Prowadząc firmę, która zajmuje się handlem, postawić trzeba nie tylko na wysokiej jakości produkty, dobrą lokalizację sklepu, ładną ekspozycję, ale także na dobrego sprzedawcę, który często pełni też funkcję kasjera. Jak znaleźć taką osobę? Czy powinna się charakteryzować?

sprzedawca

Zawód – sprzedawca

Pisaliśmy już o tym, jaki powinien być przedstawiciel handlowy. To sprzedawca, jednak zajmujący się sprzedażą w nieco inny sposób. Raczej ma za zadanie reprezentować firmę na zewnątrz, niż obsługiwać sprzedaż. Chodzi m.in. o to, że przedstawiciel handlowy ma za zadanie pozyskać klientów, a nie tylko kupców. Właśnie dlatego sprzedaje bardziej usługi niż same produkty. Zawiera umowę z kontrahentami. Sprzedawca zaś zajmuje się sprzedażą towarów i usług w skróconej wersji. Po prostu obsługuje klienta m który chce nabyć jakieś dobra.

Najczęściej o sprzedawcach mówi się, że są kasjerami, bowiem przyjmują zapłatę za towar od klienta. W niektórych sklepach, zwłaszcza spożywczych czy wielobranżowych tak to wygląda. Często jednak potrzebni się sprzedawcy, którzy nie tylko skasują towar, ale i obsłużą klienta – poznają jego potrzeby, doradzą mu.

kasa fiskalna

Dobry sprzedawca, czyli jaki?

Osoba, którą zatrudnić się chce na stanowisko kasjera, powinna przede wszystkim być punktualna, sumienna, cierpliwa i pracowita. Często od razu szuka się na takie stanowisko osoby z doświadczeniem, a przynajmniej ze znajomością obsługi kasy fiskalnej. Prawda jest jednak taka, że w każdej firmie jest ona nieco inna, więc i tak prędzej czy później, konieczne jest przeszkolenie pracownika. Warto szukając osób tylko i wyłącznie na stanowisko kasjera po prostu postawić na osoby, które są komunikatywne i energiczne.

Na potrzeby tego artykułu skupimy się nie na kasjerach, a na sprzedawcach. Takich, którzy muszą właściwie się o klientów zatroszczyć, by skorzystali z usług firmy, czy kupili jakiś produkt.

Aby sprzedawca odnosił sukcesy w swojej branży, powinien mieć jednak pewien zestaw cech. Jaki? Z pewnością dobry sprzedawca jest zawsze przygotowany do swojej pracy. Oznacza to nie tylko, że dobrze zna swoje produkty lub usługi, ale przede wszystkim wierzy w nie i chce je sprzedać. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu się, a więc w dużej mierze po prostu właściwemu podejściu, znacznie łatwiej jest nie tylko nastawić się do pracy, ale i osiągnąć w niej lepsze rezultaty.

Nie można nie wspomnieć o skrupulatności, terminowości i uczciwości. To cechy, które sprawią, że sprzedawca podejdzie do swojej pracy zadaniowo. W efekcie zrobi to, co do niego należy. Nie tylko z myślą o własnych korzyściach, ale i tym, jaki to będzie miał wpływ na firmę.

Kolejne cechy, które musi posiadać dobry sprzedawca, to oczywiście komunikatywność, wysoka kultura osobista i zdolność do rozpoznawania i zaspokajania potrzeb klientów. Tylko i wyłącznie taka osoba będzie w stanie podjąć jakąkolwiek rozmowę z odwiedzającym sklep w celu nie zaprezentowania jej oferty, ale pomocy w problemie, jaki ma. Dzięki temu klient będzie zaopiekowany, właściwie obsłużony i zadowolony.

W przypadku sprzedawców istotna jest też zimna krew i opanowanie oraz umiejętność rozwiązywania problemów. Dzięki temu w sytuacjach konfliktowych, możliwe jest załagodzenie sytuacji. Nawet jeśli klient nie jest np. zadowolony z produkty, powinien przynajmniej nie narzekać na jakość obsługi.

przeglądanie koszulek w sklepie

Jak znaleźć sprzedawcę/kasjera do swojego sklepu?

A jak szukać sprzedawcy/kasjera do swojego sklepu? Najlepiej przez internet! Między innymi na naszym serwisie można umieszczać ogłoszenia o pracy. Tak najwygodniej. Dzisiaj większość z nas korzysta z internetu, więc i poszukując pracy w pierwszej chwili zagląda właśnie do sieci. Takie ogłoszenie, jeśli jest napisane we właściwy sposób, może trafić właśnie do osoby, która doskonale spełnia wymagania.

robienie notatek

Odpowiedz