Jak przygotować ciało do lata? Jak zadbać o figurę i skórę do wakacji?


Zbliżają się wakacje i każdy z nas myśli o tym, jak wkrótce odda się kąpielom w morzu, jeziorze, na kąpielisku, a także wystawi ciało do słońca. Niestety wiele osób z przerażeniem odkrywa, że jesień i zima nie wpłynęły pozytywnie ani na ich sylwetki, ani na stan skóry, a w upały trzeba je wyeksponować. Podpowiadamy, jak przygotować ciało do lata.

kobieta opala się na plaży

Jak schudnąć do lata?

Niewątpliwie świadectwem grzeszków żywieniowych i braku ruchu jest nasza sylwetka. Jesienią i zimą ukrywana pod swetrem – latem sprawia, że wstydzimy się wyjść w bikini. Na szczęście da się nieco nad tym popracować.

Przede wszystkim warto zacząć się ruszać. Najlepiej zapisać się na siłownię, chodzić na zajęcia fitness, pływać na basenie, jeździć na rowerze, czy biegać. Codziennie warto postawić na jakąś aktywność. Oczywiście nie chodzi o to, by się przetrenować, ale aby spalić tkankę tłuszczową i ujędrnić ciało. Dla osób, które są zapracowane doskonałym pomysłem mogą być ćwiczenia w domu, wykonywane przed telewizorem w oparciu o nagrania DVD.

płyta z treningiem

Poszukaj płyt DVD z treningami na Sprzedajemy.pl.

Dieta w walce o piękne, zgrabne ciało

Kolejną sprawą jest dieta. Warto zacząć od przyjrzenia się temu, ile je się w ciągu dnia. Następnie ograniczyć przekąski, a postawić na niewielkie, a pełnowartościowe posiłki. Powinny być jedzone co 3-3,5 godziny, regularnie – każdego dnia o tej samej porze.

Na śniadania lepiej nie robić węglowodanowych posiłków, gdyż mogą się przyczyniać do wzrostu ilości cukru we krwi, wyrzutu korytyzolu, co w rezultacie sprawia, że mamy później ogromną ochotę na słodkie, a także ogromny głód. Zdecydowanie lepszym pomysłem jest postawienie na białkowo-tłuszczowe posiłki z rana. Co więcej liczy się nie tylko regularność posiłków, ale także to, by wolno przeżuwać. Pośpiech nie jest zdrowy.

Kolejnym nawykiem żywieniowym, który warto wprowadzić, aby zadbać o ładną sylwetkę, jest czytanie etykiet produktów. Jak się okazuje – w wielu z pozoru nieoczywistych produktach znajduje cukier, a także jego niezdrowe zamienniki, jak na przykład syrop gluzkozowo-fruktuzowy. To on jest jednym z powodów odkładania się tłuszczyku tu i ówdzie.

Warto do każdego posiłku dodać 80-100 gram warzyw – świeżych lub mrożonych. Najlepiej by były to oczywiście sezonowe. Lepiej zrezygnować z ziemniaków, batatów i warzyw strączkowych. Najlepiej, gdy odstawi się alkohol, zwłaszcza piwo i słodkie drinki, a także napoje gazowane, zwłaszcza słodkie. Lepszym wyjściem będzie samodzielne przygotowywanie soków i smoothie z owoców i/lub warzyw. Mogą zastąpić posiłek, a zawierają wiele witamin.

blender do smoothie

Do robienie smoothie przyda się specjalny blender do koktajli – sprawdź, jaki dostaniesz na Sprzedajemy.

Jak przygotować skórę do wakacji?

Przede wszystkim po zimie skóra jest szara, mało jędrna, a także dość zgrubiała. Warto o nią zadbać, zetrzeć stary naskórek, nawilżyć i odżywić. Należy pomyśleć również o cellulicie.

Zaczynając od stóp – najlepiej postawić na skarpetki złuszczające. Można je zakupić w większości drogerii. Proces złuszczania się naskórka trwa kilka dni, jest dość uciążliwy, ale warto przez niego przejść. Można również postawić na mechaniczne usunięcie zrogowaciałego naskórka za pomocą pilnika elektronicznego albo pumeksu.

Kolejnym etapem przygotowania ciała jest złuszczenie naskórka z jego całej powierzchni. Dzięki temu znacznie szybciej i równomierniej się opali. Można kupić gotowy peeling do ciała, a można przygotować go samodzielnie – z fusów po kawie i oliwy roślinnej, np. z oliwek, czy z kokosa. Do starcia naskórka z łokci i kolan warto do mieszanki dosypać odrobinę cukru.

Jak się pozbyć cellulitu?

Jeśli na ciele pojawił się cellulit, to warto się go pozbyć. Pierwszym zdrowym nawykiem jest picie dużej ilości wody. Ona pozwala oczyścić organizm z toksyn. Następnie warto wprowadzić nawyk szczotkowania ciała na sucho przed każdą kąpielą. Do tego przyda się szczotka z włosia naturalnego, którą zaczynając od stóp, a kończąc na ramionach, masuje się ciało kolistymi ruchami. Jeśli nie jest to czymś, co nas może zadowalać, możemy postawić na masaż bańką chińską. Po obu zabiegach warto nawilżyć ciało, np. jakimś preparatem ujędrniających, czy po prostu nawilżającym – czym prostszy skład, tym lepszy. Z naturalnych składników godny polecenia jest olej kokosowy i masło shea.

masaż bańką chińską

Sprawdź, jakie bańki chińskie do masażu antycellulitowego kupisz za pośrednictwem Sprzedajemy.

Ochrona przeciwsłoneczna latem

Zanim wystawimy ciało na słońce musimy je odpowiednio ochronić przed słońcem. Poparzenia nie dość, że są bolesne, to jeszcze są groźne dla zdrowia. Należy najpierw postawić na wysoki filtr i stopniowo go zmniejszać, jak skóra przyzwyczai się do słońca. Po opalaniu także warto użyć specjalnych preparatów nawilżających i kojących.

Odpowiedz